Üniversite Senatosunun 03.01.2023 tarih ve 2023/01-3 sayılı karar eki EK-8
|
İSTANBUL 29 MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI ÖĞRETİM PLANI |
||||||
| I. Yarıyıl | ||||||
| KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | K | AKTS |
| EMB101 | Eğitime Giriş | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| EMB107 | Eğitim Psikolojisi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| AIIT101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| EGK105 | Yabancı Dil 1 | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| EGK101 | Türk Dili 1 | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
| EGK103 | Bilişim Teknolojileri | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
| OZE101 | Özel Eğitim | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE103 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
| TOPLAM | 18 | 0 | 18 | 30 | ||
| TOPLAM KREDİ | 18 | 30 | ||||
| II. Yarıyıl | ||||||
| KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | UK | AKTS |
| EMB104 | Eğitim Sosyolojisi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| EMB106 | Eğitim Felsefesi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| AIIT102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| EGK106 | Yabancı Dil II | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| EGK102 | Türk Dili II | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
| OZE102 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE104 | İşitme ve Görme Yetersizliği | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE106 | Çocuk Gelişimi | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
| TOPLAM | 18 | 0 | 18 | 30 | ||
| TOPLAM KREDİ | 18 | 30 | ||||
| III. Yarıyıl | ||||||
| KOD | DERSİN ADI | Z | T | U | UK | AKTS |
| EMB205 | Türk Eğitim Tarihi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| EMB207 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| OZE201 | Erken Çocuklukta Özel Eğitim | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
| OZE203 | Uygulamalı Davranış Analizi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
| OZE205 | Özel Eğitimde Değerlendirme | Z | 3 | 0 | 3 | 3 |
| OZE207 | Özel Eğitimde Bütünleştirme | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
| OZE209 | Türk İşaret Dili | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| Alan Eğitimi Seçmeli Ders I | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| Alan Eğitimi Seçmeli Ders II | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| TOPLAM | 21 | 0 | 21 | 30 | ||
| TOPLAM KREDİ | 21 | 30 | ||||
| IV. Yarıyıl | ||||||
| KOD | DERSİN ADI | Z | T | U | UK | AKTS |
| EMB206 | Öğretim Teknolojileri | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| EMB208 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| OZE202 | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
| OZE204 | Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| OZE206 | Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
| OZE208 | Braille Okuma-Yazma | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
| OZE210 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem | Z | 1 | 4 | 3 | 5 |
| Alan Eğitimi Seçmeli Ders III | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| Alan Eğitimi Seçmeli Ders IV | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| TOPLAM | 18 | 4 | 20 | 30 | ||
| TOPLAM KREDİ | 20 | 30 | ||||
| V. Yarıyıl | ||||||
| KOD | Dersin Adı | Z | T | U | UK | AKTS |
| EMB307 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| EMB305 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| OZE301 | Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
| OZE303 | Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | Z | 3 | 0 | 3 | 3 |
| OZE305 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Z | 3 | 0 | 3 | 3 |
| OZE307 | Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| OZE309 | Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| Alan Eğitimi Seçmeli V | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| Alan Eğitimi Seçmeli VI | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| TOPLAM | 21 | 0 | 21 | 30 | ||
| TOPLAM KREDİ | 21 | 30 | ||||
| VI. Yarıyıl | ||||||
| KOD | Dersin Adı | Z | T | U | UK | AKTS |
| EMB308 | Eğitimde Ahlak ve Etik | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| EMB306 | Sınıf Yönetimi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| OZE302 | Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
| OZE304 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| OZE306 | Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
| OZE308 | Özel Eğitimde Aile Eğitimi | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
| OZE310 | Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi | Z | 1 | 4 | 3 | 5 |
| Alan Eğitimi Seçmeli Ders VII | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| Alan Eğitimi Seçmeli VIII | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| TOPLAM | 18 | 4 | 20 | 30 | ||
| TOPLAM KREDİ | 20 | 30 | ||||
| VII. Yarıyıl | ||||||
| KOD | Dersin Adı | Z | T | U | UK | AKTS |
| EMBZ401 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | Z | 2 | 6 | 5 | 10 |
| OZE401 | Özel Eğitimde Materyal Tasarımı | Z | 1 | 2 | 2 | 4 |
| Meslek Bilgisi Seçmeli Ders I | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| Meslek Bilgisi Seçmeli Ders II | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| Alan Eğitimi Seçmeli Ders IX | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| Alan Eğitimi Seçmeli Ders X | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| TOPLAM | 11 | 8 | 15 | 30 | ||
| TOPLAM KREDİ | 15 | 30 | ||||
| VIII. Yarıyıl | ||||||
| KOD | Dersin Adı | Z | T | U | UK | AKTS |
| EMBZ402 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | Z | 2 | 6 | 5 | 10 |
| EMB404 | Okullarda Rehberlik | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
| EGK402 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Z | 1 | 2 | 2 | 3 |
| OZE402 | Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
| Meslek Bilgisi Seçmeli Ders III | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| Alan Eğitimi Seçmeli Ders XI | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| Alan Eğitimi Seçmeli Ders XII | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
| TOPLAM | 13 | 8 | 17 | 30 | ||
| TOPLAM KREDİ | 17 | 30 | ||||
| T: Teori | U: Uygulama | UK: Ulusal Kredi AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi | ||||
| GENEL TOPLAM | ||||||
| KREDİ | AKTS | |||||
| Zorunlu Dersler | 120 | 180 | ||||
| Seçmeli Dersler | 30 | 60 | ||||
| Toplam Kredi | 150 | 240 | ||||
| Toplam ders sayısı | 65 | |||||
| Zorunlu ders sayısı | 50 | |||||
| Zorunlu Ders Toplam AKTS | 180 (75%) | |||||
| Seçmeli Ders Toplam AKTS | 60 (25%) | |||||
| Alan Eğitimi Seçmeli Ders Sayısı | 12 | |||||
| Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Sayısı | 3 | |||||
| Genel Kültür Seçmeli Ders Sayısı | 0 | |||||
| ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER | ||||||
| · ZY: Zihin Yetersizliği | ||||||
| · OSB: Otizm Spektrum Bozukluğu | ||||||
| · GY: Görme Yetersizliği | ||||||
| · İY: İşitme Yetersizliği | ||||||
| · ÖG: Öğrenme Güçlüğü | ||||||
| · ÖY: Özel Yetenek | ||||||
| KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | KREDİ | AKTS |
| OZE221 | Çoklu Yetersizlik ve Eğitimleri | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE223 | Ergenlik ve Cinsel Eğitim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE225 | Erken Müdahale Programları | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE227 | İş ve Meslek Becerilerinin Öğretimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE229 | ZY’de Disiplinler arası Çalışma ve İşbirliği | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE231 | ZY’de Kavram Öğretimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE233 | ZY’de Öğretim Uyarlamaları | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE235 | ZY’de Sosyal Beceri Öğretimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE237 | ZY’de Teknoloji Destekli Öğretim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE239 | ZY’de Yetişkinliğe Geçiş | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE220 | Doğal Öğretim Süreci ve Uygulanması | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE222 | Orta ve İleri Düzeyde OSB Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE224 | OSB için Alternatif İletişim Yöntemleri | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE226 | OSB’de Davranış Yönetimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE228 | OSB’de Disiplinler arası Çalışma ve İşbirliği | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE230 | OSB’de Sosyal Beceri Öğretimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE232 | OSB’de Teknoloji Destekli Öğretim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE234 | OSB’de Temel Becerilerin Kazandırılması | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE236 | Yanlışsız Öğretim Yöntemleri | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE238 | Yüksek İşlevli OSB Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE321 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE323 | Matematik Güçlüğü: Tanılama ve Müdahale | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE325 | Okuma Güçlüğü: Tanılama ve Müdahale | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE327 | ÖG için Öğrenme Stratejileri | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE329 | ÖG ve Davranış Bozuklukları | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE331 | ÖG’de Akademik Olmayan Becerilerin Desteklenmesi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE333 | ÖG’de Destek Eğitim Programları | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE335 | ÖG’de Disiplinler arası Çalışma ve İşbirliği | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE337 | ÖG’de Erken Müdahale ve Değerlendirme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE339 | Yazma Güçlüğü: Tanılama ve Müdahale | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE420 | Eleştirel Düşünme Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE422 | ÖY Eğitimine Aile Katılımı | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE424 | ÖY’de Disiplinler arası Çalışma ve İşbirliği | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE426 | ÖY’de Duyuşsal Eğitim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE428 | ÖY’de Erken Çocukluk Döneminde Tanılama ve Eğitim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE430 | ÖY’de Öğrenme Problemleri ve Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE432 | ÖY’de Program Geliştirme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE434 | ÖY’de Sosyal, Duygusal ve Akademik Rehberlik | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE436 | ÖY’de Tanılama Modelleri ve Testleri | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE438 | Yaratıcı Düşünme Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| 2 | 0 | 2 | 4 | |||
| OZE421 | İleri Seviye Türk İşaret Dili | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE423 | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE425 | İY Eğitimine Aile Katılımı | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE427 | İY ve Dil | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE429 | İY’de Ders Planı Geliştirme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE431 | İY’de Disiplinler arası Çalışma ve İşbirliği | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE433 | İY’de Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE435 | İY’de İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE437 | İY’de Özel Öğretim Yöntemleri | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE439 | Koklear İmplant ve Dinleme Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE320 | Görme Becerilerinin Desteklenmesi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE322 | GY Eğitimine Aile Katılımı | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE324 | GY İçin Yardımcı Teknolojiler | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE326 | GY Olan Yetişkinlerin Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE328 | GY’de Disiplinler arası Çalışma ve İşbirliği | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE330 | GY’de Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE332 | GY’de Program Geliştirme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE334 | GY’de Sosyal Beceri Öğretimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE336 | İleri Seviye Braille Okuma Yazma | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| OZE338 | Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| MESLEK EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER | ||||||
| KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | KREDİ | AKTS |
| EMB221 | Eğitim Tarihi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB225 | Mikro Öğretim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB222 | Eğitimde Proje Hazırlama | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB224 | Eğitim Hukuku | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB321 | Karakter ve Değer Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB323 | Eğitim Antropolojisi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB325 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB327 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB322 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB324 | Hastanede Yatan Çocuklar Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB326 | Eğitimde Drama | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB328 | Karşılaştırmalı Eğitim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB421 | Çocuk Psikolojisi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB423 | Kapsayıcı Eğitim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB425 | Müze Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB427 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB422 | Eğitimd Program Geliştirme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB424 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB426 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| EMB428 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
| ÜNİVERSİTE ORTAK SEÇMELİ DERSLER | |||||||
| KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | K | AKTS |
| ROD221 | Etik Değerler ve İnsan İlişkileri | S | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| ROD226 | Türk İslam Medeniyeti ve Coğrafyası | S | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| ROD322 | İlim Kültür ve Sanatta İz Bırakanlar | S | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| ROD323 | Üniversiteyi Anlamak ve Eleştirel Düşünce | S | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| ROD421 | Kişisel Kalite ve Etkili İletişim | S | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| ROD423 | Küreselleşme ve Milli Kimlik | S | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| ROD424 | Milli Kültürü İnşa Eden Kök Metinler | S | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |