Üniversite Senatosunun 03.01.2023 tarih ve 2023/01-3 sayılı karar eki EK-8
İSTANBUL 29 MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI ÖĞRETİM PLANI |
||||||
I. Yarıyıl | ||||||
KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | K | AKTS |
EMB101 | Eğitime Giriş | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
EMB107 | Eğitim Psikolojisi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
AIIT101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
EGK105 | Yabancı Dil 1 | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
EGK101 | Türk Dili 1 | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
EGK103 | Bilişim Teknolojileri | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
OZE101 | Özel Eğitim | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE103 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
TOPLAM | 18 | 0 | 18 | 30 | ||
TOPLAM KREDİ | 18 | 30 | ||||
II. Yarıyıl | ||||||
KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | UK | AKTS |
EMB104 | Eğitim Sosyolojisi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
EMB106 | Eğitim Felsefesi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
AIIT102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
EGK106 | Yabancı Dil II | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
EGK102 | Türk Dili II | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
OZE102 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE104 | İşitme ve Görme Yetersizliği | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE106 | Çocuk Gelişimi | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
TOPLAM | 18 | 0 | 18 | 30 | ||
TOPLAM KREDİ | 18 | 30 | ||||
III. Yarıyıl | ||||||
KOD | DERSİN ADI | Z | T | U | UK | AKTS |
EMB205 | Türk Eğitim Tarihi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
EMB207 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
OZE201 | Erken Çocuklukta Özel Eğitim | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
OZE203 | Uygulamalı Davranış Analizi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
OZE205 | Özel Eğitimde Değerlendirme | Z | 3 | 0 | 3 | 3 |
OZE207 | Özel Eğitimde Bütünleştirme | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
OZE209 | Türk İşaret Dili | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
Alan Eğitimi Seçmeli Ders I | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Alan Eğitimi Seçmeli Ders II | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
TOPLAM | 21 | 0 | 21 | 30 | ||
TOPLAM KREDİ | 21 | 30 | ||||
IV. Yarıyıl | ||||||
KOD | DERSİN ADI | Z | T | U | UK | AKTS |
EMB206 | Öğretim Teknolojileri | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
EMB208 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
OZE202 | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
OZE204 | Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
OZE206 | Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
OZE208 | Braille Okuma-Yazma | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
OZE210 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem | Z | 1 | 4 | 3 | 5 |
Alan Eğitimi Seçmeli Ders III | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Alan Eğitimi Seçmeli Ders IV | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
TOPLAM | 18 | 4 | 20 | 30 | ||
TOPLAM KREDİ | 20 | 30 | ||||
V. Yarıyıl | ||||||
KOD | Dersin Adı | Z | T | U | UK | AKTS |
EMB307 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
EMB305 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
OZE301 | Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
OZE303 | Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | Z | 3 | 0 | 3 | 3 |
OZE305 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Z | 3 | 0 | 3 | 3 |
OZE307 | Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
OZE309 | Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
Alan Eğitimi Seçmeli V | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Alan Eğitimi Seçmeli VI | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
TOPLAM | 21 | 0 | 21 | 30 | ||
TOPLAM KREDİ | 21 | 30 | ||||
VI. Yarıyıl | ||||||
KOD | Dersin Adı | Z | T | U | UK | AKTS |
EMB308 | Eğitimde Ahlak ve Etik | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
EMB306 | Sınıf Yönetimi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
OZE302 | Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
OZE304 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
OZE306 | Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
OZE308 | Özel Eğitimde Aile Eğitimi | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
OZE310 | Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi | Z | 1 | 4 | 3 | 5 |
Alan Eğitimi Seçmeli Ders VII | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Alan Eğitimi Seçmeli VIII | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
TOPLAM | 18 | 4 | 20 | 30 | ||
TOPLAM KREDİ | 20 | 30 | ||||
VII. Yarıyıl | ||||||
KOD | Dersin Adı | Z | T | U | UK | AKTS |
EMBZ401 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | Z | 2 | 6 | 5 | 10 |
OZE401 | Özel Eğitimde Materyal Tasarımı | Z | 1 | 2 | 2 | 4 |
Meslek Bilgisi Seçmeli Ders I | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Meslek Bilgisi Seçmeli Ders II | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Alan Eğitimi Seçmeli Ders IX | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Alan Eğitimi Seçmeli Ders X | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
TOPLAM | 11 | 8 | 15 | 30 | ||
TOPLAM KREDİ | 15 | 30 | ||||
VIII. Yarıyıl | ||||||
KOD | Dersin Adı | Z | T | U | UK | AKTS |
EMBZ402 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | Z | 2 | 6 | 5 | 10 |
EMB404 | Okullarda Rehberlik | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
EGK402 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Z | 1 | 2 | 2 | 3 |
OZE402 | Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
Meslek Bilgisi Seçmeli Ders III | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Alan Eğitimi Seçmeli Ders XI | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Alan Eğitimi Seçmeli Ders XII | S | 2 | 0 | 2 | 4 | |
TOPLAM | 13 | 8 | 17 | 30 | ||
TOPLAM KREDİ | 17 | 30 | ||||
T: Teori | U: Uygulama | UK: Ulusal Kredi AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi | ||||
GENEL TOPLAM | ||||||
KREDİ | AKTS | |||||
Zorunlu Dersler | 120 | 180 | ||||
Seçmeli Dersler | 30 | 60 | ||||
Toplam Kredi | 150 | 240 | ||||
Toplam ders sayısı | 65 | |||||
Zorunlu ders sayısı | 50 | |||||
Zorunlu Ders Toplam AKTS | 180 (75%) | |||||
Seçmeli Ders Toplam AKTS | 60 (25%) | |||||
Alan Eğitimi Seçmeli Ders Sayısı | 12 | |||||
Meslek Bilgisi Seçmeli Ders Sayısı | 3 | |||||
Genel Kültür Seçmeli Ders Sayısı | 0 | |||||
ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER | ||||||
· ZY: Zihin Yetersizliği | ||||||
· OSB: Otizm Spektrum Bozukluğu | ||||||
· GY: Görme Yetersizliği | ||||||
· İY: İşitme Yetersizliği | ||||||
· ÖG: Öğrenme Güçlüğü | ||||||
· ÖY: Özel Yetenek | ||||||
KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | KREDİ | AKTS |
OZE221 | Çoklu Yetersizlik ve Eğitimleri | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE223 | Ergenlik ve Cinsel Eğitim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE225 | Erken Müdahale Programları | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE227 | İş ve Meslek Becerilerinin Öğretimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE229 | ZY’de Disiplinler arası Çalışma ve İşbirliği | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE231 | ZY’de Kavram Öğretimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE233 | ZY’de Öğretim Uyarlamaları | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE235 | ZY’de Sosyal Beceri Öğretimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE237 | ZY’de Teknoloji Destekli Öğretim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE239 | ZY’de Yetişkinliğe Geçiş | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE220 | Doğal Öğretim Süreci ve Uygulanması | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE222 | Orta ve İleri Düzeyde OSB Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE224 | OSB için Alternatif İletişim Yöntemleri | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE226 | OSB’de Davranış Yönetimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE228 | OSB’de Disiplinler arası Çalışma ve İşbirliği | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE230 | OSB’de Sosyal Beceri Öğretimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE232 | OSB’de Teknoloji Destekli Öğretim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE234 | OSB’de Temel Becerilerin Kazandırılması | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE236 | Yanlışsız Öğretim Yöntemleri | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE238 | Yüksek İşlevli OSB Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE321 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE323 | Matematik Güçlüğü: Tanılama ve Müdahale | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE325 | Okuma Güçlüğü: Tanılama ve Müdahale | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE327 | ÖG için Öğrenme Stratejileri | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE329 | ÖG ve Davranış Bozuklukları | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE331 | ÖG’de Akademik Olmayan Becerilerin Desteklenmesi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE333 | ÖG’de Destek Eğitim Programları | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE335 | ÖG’de Disiplinler arası Çalışma ve İşbirliği | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE337 | ÖG’de Erken Müdahale ve Değerlendirme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE339 | Yazma Güçlüğü: Tanılama ve Müdahale | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE420 | Eleştirel Düşünme Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE422 | ÖY Eğitimine Aile Katılımı | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE424 | ÖY’de Disiplinler arası Çalışma ve İşbirliği | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE426 | ÖY’de Duyuşsal Eğitim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE428 | ÖY’de Erken Çocukluk Döneminde Tanılama ve Eğitim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE430 | ÖY’de Öğrenme Problemleri ve Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE432 | ÖY’de Program Geliştirme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE434 | ÖY’de Sosyal, Duygusal ve Akademik Rehberlik | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE436 | ÖY’de Tanılama Modelleri ve Testleri | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE438 | Yaratıcı Düşünme Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
2 | 0 | 2 | 4 | |||
OZE421 | İleri Seviye Türk İşaret Dili | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE423 | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE425 | İY Eğitimine Aile Katılımı | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE427 | İY ve Dil | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE429 | İY’de Ders Planı Geliştirme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE431 | İY’de Disiplinler arası Çalışma ve İşbirliği | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE433 | İY’de Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE435 | İY’de İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE437 | İY’de Özel Öğretim Yöntemleri | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE439 | Koklear İmplant ve Dinleme Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE320 | Görme Becerilerinin Desteklenmesi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE322 | GY Eğitimine Aile Katılımı | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE324 | GY İçin Yardımcı Teknolojiler | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE326 | GY Olan Yetişkinlerin Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE328 | GY’de Disiplinler arası Çalışma ve İşbirliği | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE330 | GY’de Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE332 | GY’de Program Geliştirme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE334 | GY’de Sosyal Beceri Öğretimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE336 | İleri Seviye Braille Okuma Yazma | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
OZE338 | Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
MESLEK EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER | ||||||
KOD | DERSİN ADI | Z/S | T | U | KREDİ | AKTS |
EMB221 | Eğitim Tarihi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB225 | Mikro Öğretim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB222 | Eğitimde Proje Hazırlama | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB224 | Eğitim Hukuku | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB321 | Karakter ve Değer Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB323 | Eğitim Antropolojisi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB325 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB327 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB322 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB324 | Hastanede Yatan Çocuklar Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB326 | Eğitimde Drama | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB328 | Karşılaştırmalı Eğitim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB421 | Çocuk Psikolojisi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB423 | Kapsayıcı Eğitim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB425 | Müze Eğitimi | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB427 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB422 | Eğitimd Program Geliştirme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB424 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB426 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | S | 2 | 0 | 2 | 4 |
EMB428 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | S | 2 | 0 | 2 | 4 |